Eerste week in Zweden - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Sanne Lagendijk - WaarBenJij.nu Eerste week in Zweden - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Sanne Lagendijk - WaarBenJij.nu

Eerste week in Zweden

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Januari 2014 | Zweden, Växjö

Hej alla!

17 januari was het dan eindelijk zover. Voor een half jaar in het buitenland studeren, en wel in Växjö; Zweden. Na de nodige voorbereidingen vloog ik vanaf Düsseldorf/Weeze airport in slechts 1,5 uur naar Zweden. En.. toen we landde lag er sneeuw!! Zelfs de Zweden hadden al een aantal weken geen sneeuw gezien. Ben daar opgehaald door mijn Zweedse buddy Alexandra dus een mooier welkom op Växjö airport kon haast niet.

Ik ben hier nu al een week maar die is echt voorbij gevlogen. Daarom zal ik proberen om jullie in NL af en toe een beetje op de hoogte te houden. Maar zoals het nu lijkt heb ik daar nauwelijks de tijd voor. ;) In de eerste week al zoveel nieuwe leuke mensen ontmoet en al zoveel gedaan. Maar ik zal maar eens beginnen met het mooie (witte) Växjö. (Ik ben er trouwens nog steeds niet helemaal uit hoe je Växjö precies uitspreekt, omdat iedereen het hier op een andere manier zegt.) Maar Växjö is een kleine stad, iets kleiner dan Nijmegen. Ik woon daar op de universiteitscampus met allemaal internationale studenten. De campus is net een klein dorp, je kan er echt alles vinden. Verder wordt Växjö omgeven door meren dus dat is zeker nu ze bevroren zijn een heel mooi gezicht. En niet te vergeten, is Växjö de groenste stad van Europa. Ik ben na een week ook nog niet gewend aan de kou hier.. Het is ongeveer -3.5 graden, maar door de wind voelt het aan als -20 ofzo!

De tweede dag al gelijk de traditionele ‘Swedish Meatballs’ op! En ik kan zeggen dat ze echt heel lekker zijn hier. Eerste weekend ook al een sight seeing in Växjö centrum gehad en na de eerste feestjes dat weekend begonnen toch echt dinsdag de colleges.. Het systeem hier is iets anders dan in Nederland, want waar je in Nederland 3 vakken tegelijk volgt is dat er hier maar 1 die je ook al gelijk in 5 weken afrond.

En natuurlijk kon een tripje naar de allereerste IKEA ter wereld in Ämhult ook niet ontbreken tijdens mijn kennismaking met Zweden. Daar dan ook flink wat spullen ingekocht om mijn kamer op de campus iets gezelliger te maken.

Iedere avond is er wel ergens een feestje, of spreken we af om gezellig wat te kletsen. Ook mijn eerste ‘fika’s’ heb ik al gehad. Iets heel populairs in Zweden. Het is een soort coffee break met iets zoets erbij en het leuke is dat het de hele dag door kan.

Gisteren het eerste officiële feest gehad van de VIS (dat is een studentenorganisatie hier die allemaal trips en activiteiten voor internationale studenten organiseert). En ook ik heb mijn eerste trips al gepland. Eind februari ga ik naar Stockholm en zal ik ook bij het concert van Avicii zijn! :) Verder hebben we zelf met een groep van 10 studenten een trip naar Kopenhagen gepland een paar weken daarvoor. Ik weet zeker dat ik de maanden dat ik in Zweden ben genoeg reisjes zal maken. Ik kijk er nu al naar uit!

Nu zijn jullie een beetje op de hoogte van mijn eerste drukke maar zeer leuke week in Zweden.
Tot snel!

Adjö!

  • 26 Januari 2014 - 16:06

    Plonie Keijzer:

    Fijn Sanne dat je het zo goed naar je zin hebt. Geniet ervan! (Vergeet je niet om te studeren???) Leuk dat je ons op deze manier op de hoogte houdt van je belevenissen.
    Groetjes van alle Keijzertjes.

  • 26 Januari 2014 - 17:51

    Annemoon:

    Hoi Sanne! Leuk om te lezen dat je eerste week al meteen zo leuk was. Geniet ervan daar! xx

  • 28 Januari 2014 - 08:10

    Vera Dide:

    Hoi lieve San,

    Goed om te horen dat je t leuk hebt daar!! Lekker genieten en keep us posted!

    Dikke knuf!
    Dide

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Växjö

Sanne

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 4074

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Växjö, Sweden

Landen bezocht: