Skiën, Stockholm, Ice Hockey & eerste studiepunten - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Sanne Lagendijk - WaarBenJij.nu Skiën, Stockholm, Ice Hockey & eerste studiepunten - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Sanne Lagendijk - WaarBenJij.nu

Skiën, Stockholm, Ice Hockey & eerste studiepunten

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Maart 2014 | Zweden, Växjö

Hejhej!

Even een korte update voordat ik naar Lapland ga.
Na mijn laatste verslag heb ik een aantal leuke dingen gedaan. Op 26 februari ben ik wezen skiën in Isaberg. Dat is ongeveer 1,5 uur rijden vanuit Växjö. Dit was voor mij de eerste keer dat ik ging skiën en aangezien Isaberg niet echt een grote berg is, was het prima voor mij! Het eerste uur dat ik op de latten stond ging niet heel geweldig. Ongeveer na elke bocht viel ik wel, omdat ik gelijk de rode piste ging proberen.. achteraf dus niet zo slim. Maar daarna een gemakkelijkere en dat ging eigenlijk best wel heel goed, zo zonder les en enige ervaring. Helaas de volgende dag wel onder de blauwe plekken en spierpijn. Maar dat had ik er graag voor over, want het was echt heel leuk!

En 28 februari was het tijd voor STOCKHOLM!! De hoofdstad van Zweden waar we een heel weekend naartoe zijn geweest. Het duurt wel ongeveer 7 uur vanuit Växjö voordat je er eindelijk bent, maar dat is het allemaal waard. Stockholm is een hele mooie stad met veel mooie gebouwen en leuke straatjes. De eerste dag vooral een beetje rondgekeken en in het hostel geweest. Toen ‘s avonds met de hele groep samen uit eten geweest en daarna hadden we een kroegentocht. Typisch Zweedse kroegen bezocht en geëindigd in een grote club. Hele leuke avond gehad. De volgende ochtend was er een rondleiding in het Royal Palace. En daarna hadden we vrije tijd om zelf de stad te ontdekken. Maar niet al te laat terug naar het hostel want we moesten ons klaar maken voor AVICII. Met de metro naar de andere kant van de stad naar de Arena. (wat op zich al een belevenis is met een grote groep ;) ) Heb echt een geweldige avond gehad, jeetje wat was dit AMAZING!!! We stonden helemaal vooraan bij het podium dus dat was echt geweldig. Hij heeft zeker 2,5 uur gespeeld en daarna voordat iedereen zijn jas heeft opgehaald en voordat we terug waren bij het hostel waren er wel wat uurtjes voorbij gevlogen. En helaas zondag alweer vertrekken. We hadden nog 2 vrije uurtjes, dus die heb ik ook besteed aan rondkijken in ‘old town’ een gezellige oude wijk in het centrum. Zeker een stad om naar terug te gaan, want ik heb nog lang niet alles gezien. Heb daar echt een geweldig weekend gehad met leuke mensen en een leuke stad. Wat wil je nog meer. Ik kom zeker nog terug Stockholm!!

En afgelopen donderdag heb ik mijn eerste Ice Hockey game gezien. De sfeer in zo’n stadion is echt geweldig. Växjö Lakers tegen Stockholm, en gelukkig hebben ‘wij’ Växjö gewonnen met 3-2.  Heel leuk om een keer zo’n wedstrijd te zien.

Ook met de studie gaat het nog steeds goed. Afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik mijn eerste vak gehaald heb, dus de eerste 7,5 studiepunten zijn binnen. Dat ‘s avonds natuurlijk gevierd met een grote party hier in Lyan (Carnaval Party, wel een paar dagen te laat maar dat maakte niets uit ;)

Vanavond een bbq gehad op het balkon van een van de gangen hier (ja een bbq in maart ;P) Maar het weer hier is denk ik ongeveer gelijk aan Nederland. Het zonnetje scheen lekker vandaag en je kon echt heerlijk buiten zitten. Dus prima dag om te bbq’en. Nu druk met mijn spullen inpakken want morgen om 10 uur is het zover! Dan ga ik voor 8 dagen naar Fins Lapland. Kijk er echt heel erg naar uit, en weet zeker dat we een hele leuke week gaan hebben.

Greetings from Växjö

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Växjö

Sanne

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 4069

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Växjö, Sweden

Landen bezocht: